Monday, 10 December 2012

Customer is NOT Always Right!!






ARghhhhhhhh! bengang gilaaaa! macam2 ragam customer ni ada yang okay, ada yang tak okay.
Think about this, okayy?
customer tu manusia, pekerja,makhluk ALLAH,
same goes to pekerja,..
pekerja pun manusia,pelanggan and makhluk ALLAH.
*paham dak ape yg aku cuba sampaikan ni?*

customer tu manusia,pekerja tu manusia,
kita semua manusia, bukan robot. 
Pekerja tu manusia, yang ada hati dan perasaan, manusia tu insan , yg sering alpa dan melakukan kesalahan, so, tak wajar kot kerana kesalahan sedikit harus menengking2 dan marah2 org lain, weyhhh! orang pun ada hati dan perasaan kott, bukann kau jer! tak bolehh cakap elok2 ke? 
Kita kalau nak orang hormatkan kita, kita kene hormatkan orang dulu,
tolonglah!respect pekerja sikit,
jadik customer, jangan bongkak sangat!

lagi satu, customer ni selalu sangat mintak diskaun,mintak diskaun sampai 50%-70%.. kalau ada 10 customer camni, lingkup kedai. adoiii! fikirlah, setimpal tak apa yang kau bayar dengan servis, servis nak sedap, bayar nak kurang. bila servis kurang, banyak mulut pulak kompelin sana kompelin sini,, woiii! tak bangkrup pon kedai tu kalau kau tak datang..

*Boleh check-in hospital rambutan kalau hari2 gini*



#NOTAKAKITANGAN= pekerja itu ASET perniagaan, hati pekerja harus juga dijaga, tanpa pekerja,perniagaan tak akan berjalan lancar.
fikir-fikirkan wahai bos-bos sekalian.
Jadi, sila hormati dan sayangi pekerja anda. :)


#saya nak mintak tolong, doakan kesihatan nenek saya di kampung, dia sakit,saya risau#

No comments: