Saturday, 3 December 2011

kek coklat lembap ............ yummmy!!



hallo bloggers....harini nadia nak share resipi kek coklat...nadia baru je sudah buat....hehe
#eh...slalu nadia gune aku-kau knpe harini gne "nadia" plak??
-haritu..ade org ckp mcm kasar cket je gune aku kau...so nadia tukarlah... :)
tak kesah la kn...kn...kn....

okey...so back to the topic...lets cooking bersama chef nadia...
#hadoi!berangan terlebih pulak...hehe
-
-
-
-
-
-
-
-
-
first sekali mesti ade bahan-bahannye....

1) BUTTERCUP
2) GULA-DUA SETENGAH CAWAN--DIKISAR-
3)TEPUNG-DUA SETENGAH CAWAN--DIAYAK BERSAMA SODA BIKARBONAT-
4)SERBUK KOKO-1 CAWAN-
5)TELUR-EMPAT BIJI-
6)AIR SEJUK-SATU SETENGAH CAWAN-

 
 yeah!move to the next step !
cara-caranya...(ini cara tradisional) hiihi~~
 
1) buttercup dipukul bersama gula yang telah dikisar..
 


                  2) setelah sebati masukkan 4 biji telur-satu persatu

                         pukul punye pukul sampai lah jadi macamni ...




                         3) kemudian masukkan tepung yg telah diayak tadi

selepas masukkan tepung kemudian masukkan serbuk koko dan pukul lagi sampai jadi macamni


-
-


ok ...next...topping....
to make this cake topping...we need.:

1) susu segar-1 cawan
2)serbuk koko jenama van houten-3/4 cawan
3)tepung gandum-4 sudu
4) gula-ikut citarasa=nak manis letak banyak taknak manis letak cket

kemudian..hmm...bce niyh...
#panaskan air dalam kuali
#letak periuk bersama bahan2 dalam kuali berisi air td..
#kacau hingga pekat

tadaaaaa!!!
da siap..hehe





jom layan sambil tengok majalah 3 ....

notakakitangan==nadia niyh peminat fanatik harimau malaya~~ ^_^

SAYA BANGGE JADI ANAK MALAYSIA  :P

No comments: