Tuesday, 29 November 2011

PERSAHABATAN DAN PERCINTAAN ??

assalamualaikum dan selamat pg/ptg/mlm. . .

hurmmm.setelah lme tak update entry terbaru...terase nak menukilkan somting buat tatapan semua... :D
hope u all like it..






  antara cinta dan sahabat ..korang prefer yg mane??kalo aku aku lebih suke persahabatan sebab ia akan berlangsung normally tanpa kepura-puraan...selalunya....maybe lah...org yg bercinta niyh lebih byk berpura2 daripada tunjukkan diri dye yg sbenar....supaya nmpak perfect depan pasangannye...
tapi tidak sahabat....kite lebih selesa meluahkan perasaan kepada sahabat berbanding pasangan....

tetapi...selalunya...*byknyelah aku gne selalunye...",ape2 lah...
percintaan bermula dengan persahabatan...betul ke??
tidak dinafikan mmg bibit2 percintaan dimulakan dengan persahabatan......

"kita kawan baik"
tapi tak lame lepastu...declare !
 
 ade persahabatan yg kekal jd sahabat selamanya. #eh!da mcm lagu padi-sahabat selamanya

namun ade yg terpesong cket daripada jd sahabat.....mungkin bibit percintaan dimulakan dengn situasi sebegini :
 si lelaki menyangkakan yg si perempuan menyukai dirinya
 juga si perempuan menyangkakan yg si lelaki menyukai dirinya

apabila perhatian mulai diberi lebih sedikit daripada batasan sahabat,,maka wujudlah situasi sebegini dan tenggelamlah mereka dalam arus percintaan yg dimulakan dengan tiket seorang kawan baik....


lagi satu ! bile korang da putus mmg agk sukar utk korang yg sebelum ni sahabat jd sahabat blik...
mungkin..ade yg tidak bersetuju ngn pendapat aku...tp mostly mmg mcm tu...lg2 bile ex korang da ade pasangan baru....ikhlas ke korang bersahabat ngn ex korang n melihat dye berbahagia dgn insan lain??
#kalo aku..mmg tak sanggup...hehe

so lebih baik bersahabat n jage batasan sahabat agar tidak "tergelincir" kepada sahabat sendiri....diakui...mmg ade sahabat yg bercinta n kekal hingga ke jinjang pelamin....kalau itu yg berlaku...bersyukurlah kalian kerana dikurniakan seorang sahabat..kekasih dan suami yg mmg korang dah kenal hati budinya tanpa kepura-puraan... :D


#chill ! ini cume pendapat aku...kalau kalian ade pendapat yg berbeza...sila suarakan..free aje :)
smile alwayss ;)

'SESUNGGUHNYA PERSAHABATAN ITU LEBIH UNGGUL DARIPADA PERCINTAAN'
HARGAILAH PERSAHABATAN YANG TERJALIN ! ^_^

 

No comments: